• 073-4455489
  • office@lawyerfirm.co.il
  • יגאל אלון 224, תל אביב

עורך דין תאונות דרכים בירושלים – 6 פעולות שחשוב לעשות מייד לאחר התרחשות התאונה

תאונת דרכים היא אף פעם לא דבר נעים. לא משנה אם מדובר בתאונה קלה, ובוודאי כשמדובר בתאונה קשה. הרגע בו אנחנו סופגים את המכה, זה רגע בו אנחנו חווים זעזוע שיכול להשפיע עלינו במשך זמן רב, לא רק מבחינה פיזית אלא גם מבחינות אחרות.

עם זאת, על מנת שנוכל להתגבר על הסיטואציה, על מנת שנוכל להתמודד איתה בצורה נכונה, הרי שעלינו לנקוט במספר פעולות בשביל שנוכל לקבל את מה שמגיע לנו, בין אם אנחנו נפגענו בזמן שנהגנו, בזמן שהיו נוסעים ברכב וכמובן כשאנחנו הולכי רגל או רוכבים על רכב דו גלגלי.

צריך להדגיש, לא משנה מה הסיטואציה בה מתרחשת התאונה, הרי שעל פי חוק נפגעי תאונות דרכים יש זכויות שמגיעות לנו במקרה של תאונת דרכים, אלה כוללים פיצויים מסוימים שאנחנו אמורים לקבל באופן מיידי. אך הפעולות שעלינו לבצע, זה על מנת שנוכל לבקש פיצויים מורחבים בשלב מתקדם יותר.

חשוב להדגיש, כל נהג, כל הולך רגל, כל אדם, צריך לדעת מה עליו לעשות. שכן אם הוא יפספס ולא יעשה דבר מסוים, הרי שבמקרה הטוב, הוא עלול למצוא את עצמו בסיטואציה בה הוא לא יקבל את מה שמגיע לו. במקרה הרע, הצד השני פשוט יוכל להציג תמונה מעוותת ולא תהיה אפשרות להוכיח זאת, אז במקום לקבל פיצויים, הוא יצטרך לשלם אותם.

אילו פעולות צריך לבצע במקרה של תאונת דרכים

פעולה ראשונה – לפני הכל, יש לקחת את כל הפרטים של הצד השני שהיה מעורב בתאונה. לא משנה, מה היה ואיך היה, חשוב שיהיו לכם את כל הפרטים שלו, כולל שם, מספר טלפון, מספר ביטוח, מספר רכב. פרטים אלו יעזרו לכם בעתיד, בכל תהליך של התדיינות מול הצד השני.

פעולה שנייה – יש לצלם את הרכב שלכם ואת הרכב של הצד השני או את מצבו של הנהג. זאת על מנת שלא יווצר מצב, שאם הוא יבצע תאונה לאחר מכן, הוא יאשים אותכם בנזק שנגרם לו.

פעולה שלישית – חשוב לצלם את האזור כולו. במקרים רבים, ייתכן שהנהג השני ביצע עבירת תאונה שגרמה לתאונה, למשל, לא נהג כפי שהשילוט במקום מחייב. לכן חשוב לצלם שלטים וכל דבר אחר שיכול לעזור לכם.

פעולה רביעית – מוטב לבדוק האם יש מצלמות תנועה או מצלמות אחרות באזור. כך אם התאונה תועדה, תוכלו להציג את התיעוד בהתדיינות ביניכם. אם יש לכם מצלמה ברכב, זה יכול לעזור לכם.

פעולה חמישית – רצוי לפנות אל עורך דין תאונות דרכים בירושלים או בכל מקום אחר. אל תנסו לפעול בעצמכם ולפתור את העניין, אלא תפנו לעורך דין שייצג אתכם. כך תוכלו לקבל ייצוג מקצועי, משפטי, ברמה הכי גבוהה שיש.

פעולה שישית – תדאגו לבצע את כל העניינים כמה שיותר מהר. תפנו לחברת הביטוח, תגישו תביעה בהקדם. אל תחכו עם זה. לא רק בגלל שהתהליך לוקח זמן, אלא בעיקר בגלל שאם תחכו, הצד השני עלול להגיש תביעה ולהקדים אתכם וכן רצוי לבצע את התהליך כמה שיותר מהר, כשהזיכרון מהאירוע עדיין טרי.